Bambu - UV

Hej hej idag började jag dagen med att gå upp o sitta lite vid datan o äta frukost o göra mejj i ordning då säklart ;) klockan 1 åkte vi t Bambu o åt mat :) mumsigt mumsigt :) efter de åkte vi t smålänningen men hittade ingenting där :( Efter de så åkte vi hem o jag bara slappade hela efter middagen ^^ sen åt vi semlor när pappa kom hem o sen gick jag t UV typ 1 timme efter :)... På UV gjorde vi tårtor o tävlade om vem som gjorde finast och godast :) Våran tårta vann :D Jag gjorde min tsm med Elin E, Ebba A och Ronja O ;) först kom vi nt alls överrens men sen gick de bra :)

Här e receptet till våran fantastiska tårta xD:

Vi hade 3 delar av sockerkaks botten lr vad man säger
på den understa la vi grädde som hade lite rosa färg i sig som vi gjorde med hjälp av sån där som man skriver med på tub. De hade vi i all grädde.... på grädden la vi clementin klyftor ^^ sen la vi en sockerkaks botten lr vad man säger på den andra o mosade banan på hela o la grädde över... sen la vi på den sista delen av sockerkaks botten som nu blev en toppen dåe på toppen la vi jordgubbs moss typ som vi hade vispat löst och la inlagda aprikost halvor runt hela o skrev men röd/rosa så där på tub vi skrev; Gott?  x) sen rev vi choklad på ett rivjärn på strödde över.. sen tog vi rosa strössel o strödde över hela tårtan.. sen till sist la vi i jordgubbs mossen som blev över i grädden och la det runt hela tårtan så att de blev fint :) 

Enligt mejj så blev syrran o deras tårta bäst men aja glad över segern ^^ o så god va den nt ;) jag e inget stort banan fan x) 

puss och kram 
<333 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0